Zadnja sobota v mesecu aprilu prinaša mednarodno dirko voznikov spidveja v Krškem. V posavski prestolnici bodo tako v predprazničnem času zahrumeli motorji.
Sicer organizatorjem malce preglavic dela obilno deževje, ki bi lahko celo krojilo dirko. Slednja ima rezervni načrt ob prestavitvi le te tudi za nedeljo. Vseh osem reprezentanc udeleženk kvalifikacij dirke parov za Evropsko prvenstvo je že nekaj dni v Posavju. Gre za regijo, ki je vmeščena med Dolenjsko in Štajersko. Dirka se bo pričela ob 18:00, tri ure prej pa uradni preizkus terena za vseh 21 voznikov.

Peščeni oval stadiona Matije Gubca je nedavno dobil nove varnostne blazine, v minuli sezoni so tudi povsem na novo preplastili stezo. Pred tremi tedni so krstni nastop v letu 2025 na slovenskih stezah ravno na istem prizorišču imeli mladi vozniki. Sledi druga dirka leta v Krškem in skupno že 285. Nastopilo bo osem reprezentanc in med njimi tudi Slovenija s tremi vozniki. Matej Žagar ni več v reprezentanci, Nick Škorja je končal kariero….
Tako bo imel 45-letni slovenski selektor Gregor Arnšek na voljo državnega prvaka ter podprvaka in rekorderja po številu sezon med vozniki. Matic Ivačič je 31-letnik, aktualni slovenski prvak, ki vozi tudi na Poljskem. Anže Grmek šteje dvanajst let manj kot njegov reprezentančni kolega. Tretji član naše zasedbe pa je prekaljeni maček na motorju Denis Štojs. Slednji je že tri desetletja voznik, ki je sedaj še mentor in mehanik mlademu Cerjaku. Ob vsem tem pa še skrbi za stezo v Krškem. Svoj prvi nastop bodo naši zabeležili v četrti vožnji, ko se bodo pomerili z Ukrajincema. Nato sledi v osmi vožnja dvoboj z nasprotnikoma iz Francije, v dvanajsti s Švedskim dvojcem. Potem sledi že v štirinajsti dvoboj z nemškima spidvejistoma. Gotovo najzanimivejše bo za naše v 18 vožnji s predstavnikoma Češke. Z Norvežanoma se bosta naša asa pomerila v 22 vožnji in za konec v 27, predzadnji še s “sosedoma” iz Italije.
Poleg Slovenije bo v Krškem pot v latvijski Davgavpils, ki bo 19.7. gostil finale, v kvalifikacijah iskalo še preostali sedem udeležencev. Tri od osmih ekip imajo le dva voznika, preostalih pet pa je na prizorišču s po tremi tekmovalci. Nemčija, Švedska, Italija, Češka, Norveška, Francija in Ukrajina. Tri reprezentance bodo šle torej v finale, kamor je že uvrščena peterica (Latvija, Poljska, Danska, Velika Britanija, Finska). Za preboj tja mnogi uvrščajo Češko kot prvo favoritinjo, še za dve vstopnici na Baltik sredi julija, pa naj bi se enakopravno borilo preostalih šest reprezentanc in ukrajinski vozniki naj bi bili najslabši med vsemi.
R E P R E Z E N T A C E

Pravila velevajo, da morajo reprezentantje biti stari najmanj šestnajst (16) let. V kvalifikacijah in na finalu se vozi 28 voženj in vsaka reprezentanca mora imeti najmanj dva voznika. Največ naslovov evropskih prvakov beleži Poljska, ki je pri devetih lovorikah. Poleg njih se je še sedem nacij okitilo z naslovom kontinentalnih prvakov parov. Med njimi so tudi tokratni slovenski nasprotniki Nemci, Francozi, Italijani in celo Ukrajinci. Te so na domačem ovalu pred trinajstimi leti na severozahodu Ukrajine v mestu Rivne ugnali vso konkurenco. Kot zanimivost je Lendava pred devetnajstimi (19) leti gostila finale EP, kjer sta Matej Žagar in Jernej Kolenko Sloveniji privozila srebro. Takrat sta prvaka postala voznika iz Poljske (Ulamek in Jaguš).
Naslov brani Poljska, ki je doma premagala vse. Prvo prvenstvo je bilo leta 2004 v Debrecenu na Madžarskem, kjer so slavili Čehi pred Rusi in tretjimi Poljaki. S štirimi naslovi je rekorder kot posameznik v tej kategoriji češki voznik Aleš Dryml.